dinsdag 6 juni 2017

Verzuring

Wij, de mensheid, zijn soms toch wel echt zuurder dan de ongewassen onderbroek van een backpacker na 2 maanden geen zin meer had om zijn backpack door te zoeken voor een schone slip. 

Als de mussen van het dak donderen van de hitte (overigens nog nooit gezien, ik heb wel al 3 weken lang van een hitsige Merel in de boom zitten bij mijn balkon die nog meer geluid maakt dat opstijgend vliegtuig), zuchten en steunen we “Nou zo heet hoeft het voor mij ook niet te zijn hoor”. 

Wanneer er na een hete zomernacht een regenbui valt om de aarde wat te verkoelen janken we op onze partners “Herma du hest de tuinkussns weer nait binn’n hoalt, dom wiefalles is nat verdamme”. Of hoor je bij de bushalte “Ja Nederland altijd regen hé, we moeten maar eens gaan emigreren."

Oke de 1 is bang voor onweer, dat kan ik begrijpen maar soms doen we alsof er een tornado uit Amerika over Nederland is getrokken en gillen we gelijk op de radio “ Code rood!!” Nou ik weet niet wat code rood tegenwoordig betekend maar ik vind dat code rood meer valt onder de categorie “Zo verbrandt zijn dat je lijkt op een Engelse toerist die een in z’n blote pens nog steeds een T-shirt aan heeft. Of wanneer je vet veel zin hebt in een Bounty ijsje, je naar het winkelcentrum fietst en er alleen nog maar Mars ijsjes in de vriezers liggen.” Dat vind ik code rood in Nederland. 

Ja ook ik haat hooikoorts. Als ik mijn gezicht net in het cement/verf gezet hebt terwijl ik om kwart over vijf uberhaupt al moeite heb met ademen en ik niet aan het huilen ben op de fiets omdat Marianne Weber weer een knaller van een plaat uitgebracht heeft met mijn mascara op mijn knieën, dan vloek ik ook wel even binnensmonds. Soms buitensmonds maar ik durf dat niet meer zo goed in het bos in Noord. 

Het weer in Nederland zorgt voor verzuring en ik betrap mijzelf erop dat ik ook zuur begin te worden…. Toen ik net lekker onder mijn warme dekens kroop, vloekte ik binnensmonds… Hoor ik nou verdomme Sinterklaas nou het dak lopen?!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten