donderdag 2 februari 2017

Let's all be friends, I love Mine


Ik keek eens goed mijn woonkamer in en besefte mij opeens hoe goed die woonmaker eruit zag. Er liep een Gin Tonic drinkende Tompouce opzoek naar de afspeellijst, Theo en Thea hevig zoenende midden in de kamer, TLC gaf een performance, een tennischick liet zien hoe je de bal het beste kon raken en “#TrendingTopic” nam nog een slokje van haar biertje.

In Groningen waren mijn huisfeestjes die feestjes waar je panty’s in de wc vond, een half gemuteerd persoon over de balkon reling hing, iemand op het top idee kwam om wc papier te gebruiken om “the Mummy” na de bootsen er nieuwe relaties tot stand kwamen en mensen werden afgevoerd met taxi’s.
Dit keer bleef ik even staan kijken vanuit de keuken. Het had zo een scene kunnen zijn uit een slechte B film. Maar een B film met een A status. Al m’n vrienden speelden erin.
Voor elke vriendschap een andere film, andere herinneringen.

Samen om 2 uur s ’nachts dronken 10 euro in een Febo automaat te flikkeren omdat je na 1 seconde vergeet dat je er net 2 euro ingegooid hebt.
M’n benen om 8 uur s ’ochtends laat schoonspuiten door een gemeentewerker met een trouwe groep toeschouwers, die liever blijven kijken hoe ik mezelf voor lul zet, dan dat ze hun bed op gaan zoeken.
Ik met een slaaphoofd om 4 uur s ’nachts de deur open doe omdat je vriendin na t stappen verdrietig op zoek is na een knuffel en een bak ijs, college kan wel even wachten.
Je de kinderen van je sterke mooie vriendinnen geboren ziet worden, ziet opgroeien, mijn god ze daten tegenwoordig al…
Je in een volle club volledig van de trap dondert en je vriendin onder aan de trap je niet overeind kan helpen omdat ze zo moet lachen.
We samen huilden omdat de zoveelste man het geniale idee had om naast jou nog meer vrouwen te sparen als een stel Pokémon kaarten.
Ruzie maken kunnen we ook, gelukkig maar!

Met een smile op mijn gezicht schonk ik nog een Gin Tonic in en genoot ik van de denkbeeldige foto die ik zojuist in mijn hoofd genomen had. Wat zijn ze mooi, mijn vrienden.
Zelf verzameld op basis van liefde, humor en zo veel meer.
Mijn vriendschappen hebben mij volwassen gemaakt, al zou je dat niet denken bij zo’n idioot als ik, ik blijf mezelf ontwikkelen en door hun zal ik nooit alleen zijn.
Nooit heb ik na hoeven denken of ik al deze mensen wel in 1 ruimte kon plaatsen op basis van geloof of afkomst. Na een uur stond iedereen elkaar belachelijk te maken om zijn of haar outfit, werden er biertjes voor elkaar gepakt uit de koelkast en werd er synchroon met stijve kaaskontjes gedaggerd op “Pull up 2 mi bumper”.
In deze ruimte met Molukse, Turkse, Surinaamse, Antiliaanse, Indische, Javaanse, Chileense, Italiaanse, Duitse, Marokaanse roots werd er met elkaar gelachen, gedanst en werd er een topfeestje neergezet zonder dat er ruzie was, zonder dat lelijke dingen gezegd werden, zonder dat er een spanningsveld was. “Zo trots als een aap met zeuvm lulln”.
En als dat bij mij thuis kan, dan kan dit ook in de rest van de wereld, toch?

Let’s all be friends,
Happy friends day <3




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten